Kediri-Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Kediri-Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Kediri-Malang

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

30 Maart 2012 | Indonesië, Malang

Vanacht weer heerlijk geslapen. Voor het ontbijt toch maar weer voor toast gekozen. Die warme hap wil er bij mij in de ochtend nog niet in. Na het uitchecken zijn we vertrokken voor de relatief korte reis naar Malang. In Kediri zijn we eerst nog naar de Kretek fabriek geweest. Bij het uitstappen uit de auto kwam de geur van kruidnagel ons al tegemoet. Toen wij de eerste hal binnenkwamen werden de dames die hier aan het werk zijn (ongeveer 3.000!!!!) al helemaal gek en begonnen te joelen.
Ze zien niet zo vaak toeristen, vandaar. in deze hal werden de sigaretten gedraaid en de uiteinden geknipt. de dames draaien ongeveer 300 sigaretten per uur, 8 uur per dag en verdienen rond de 5,5 a 6 euro p/dg!!. In de volgende hal werden deze sigareten in een plasticje gewikkeld (ook ongeveer 3.000 dames!!) de laatse hal waar wij in zijn gegaan zaten weer ongeveer 3.000 dames en hier werden de pakjes van 20 stuks in de verpakking gedaan en gebandaleerd en geprijsd. Na dit bezoek zijn we doorgereden richting Malang waar we nu verblijven in het Hotel Santika in Malang. Morgen een rustdag en daarna 's-nachts vertrekken naar de Bromo vulkaan.x

• 30 Maart 2012 - 13:52

Ilsati:

Hi lieverd,

En wij hier maar mopperen dat we het zo zwaar hebben. Bij jullie is het toch echt een hele andere wereld. Zeker wel even lekker een dagje rust of zijn jullie niet moe.
    Nou lieverd slaap lekker en morgen gezond weer op.

Xxx

• 30 Maart 2012 - 17:55

Fleur .:

hee bas en opa ,
    hoe gaat het daar?
    wij hebben net een lekker broodje frikadel gegeten .
    sanna is met tessa naar fc utrecht .
    je hoeft voor je broer tippie whan meer mee te nemen , en ook geen tippie toe ,
    want hij is haar vandaag al tegen gekomen . hahahaha!

veel liefs , van ons allemaal .
    nog veel plezier daar !

• 31 Maart 2012 - 12:55

Cees Van Der Schaft:

He Bas en Paul
    Wat hebben jullie het samen leuk he.
    Als ik de verhalen van Bas lees dan denk ik weer aan de tijd toen we er zelf waren. Helemaal te gek he. Hopelijk is je buikloop nu helemaal over. Geniet nog maar lekker samen.
    Groetjes Cees en Mieke

• 31 Maart 2012 - 18:54

Ingrid :

Hallo Bas en Paul,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Echt geweldig om dit samen mee te mogen maken. Geniet ervan en nog een hele mooie reis toegewenst.

Lieve groetjes,
    J I S A