Yogyakarta-Kediri - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Yogyakarta-Kediri - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Yogyakarta-Kediri

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Maart 2012 | Indonesië, Kediri

gelukkig vannacht goed geslapen en met de wekker wakker geworden.
Vandaag stond de lange trip naar Kediri via Sorokarto (Solo) op het programma.
Het verslag is dus iets korter dan de afgelopen dagen.
Vanuit het vertrek van Yogyakarta was het ongeveer 2.5 uur rijden naar Solo. In Solo zijn we naar het paleis van de 9de sultan van Solo geweest (fgamilie van de 10e sultan van Yogya). Alhoewel dit paleis ook nog wordt bewoond door de sultan mag je hier wel op meer plekken komen dan in het Kraton. Deze sultan zit ook meer tussen het volk en misschien komt dat omdat hij veel minder macht heeft dan de Sultan in Yogya.
Na dieze rondleiding van ongeveer een uur zijn we weer in de auto gestapt om de weg naar Kediri te vervolgen. Onderweg hebben we nog 1 hoogtepunt gehad. We kwamen een oude Ossenkar tegen. Deze zie je eigenlijk nooit meer dus het was bijzonder (ik heb een foto!).
Rond half vier aangekomen in Kediri in het Grand Surya hotel (eigendom van de eigenaar van de Kretek fabriek, dus er mag hier overal worden gerookt!!!!!).
Morgen vroeg op voor een bezoek aan de kretek fabriek en daarna door naar Malang. x

• 29 Maart 2012 - 14:12

Ronald En Karin:

gelukkig goed geslapen!
    Bas gelukkig gaat het beter met je buik!
    Je zult wel te veel gegeten hebben en dat mannetje maar fietsen,zou wel iets voor Ronald zijn zo'n baantje
    Nou mannen fijne dag morgen!
    Zeker wel heel warm he?
    doei doei x x x

• 29 Maart 2012 - 14:23

Zus & Zo:

Lekker schone darmen Bas is heel gezond!! Kunnen nu alle voedingsmiddelen weer optimaal worden opgenomen. Of wil je toch nog slank thuiskomen?
    Ik zag Adriaan van Dis op TV een trekje nemen van zo'n sigaret. Beviel hem niet zo goed dus kijk maar uit met Pa!!!
    Hebben jullie het gezellig??
    Liefs van ons allemaal!

• 29 Maart 2012 - 14:31

Ilsati:

Hi lieverd,

Gelukkig gaat het weer goed met je.
    Kunnen jullie weer samen genieten van deze bijzondere reis en het lekkere eten. Weer heel veel plezier morgen en slaap lekker zo.
    XXX

• 29 Maart 2012 - 15:04

Hans Cabo:

We kijken iedere dag uit naar de brief. Erg leuk.
    Wel makkelijk zo'n ziekte aanval, dan blijf je lekker op gewicht.
    Ik heb nog zo gezegd je moet eten bij McDonald, overheerlijke berenklauwen en alles blijf binnen.

groetjes Hans en Lia

• 29 Maart 2012 - 15:12

Paulus:

He wereldreizigers zit hier bij oma de verslagen te lezen,zo te lezen gaat het goed. Je moet voor opa ff een paar nieuwe benen kopen want dat zal daar niet zo duur zijn. Neem wat lekker eten mee daar vandaan want dat klinkt goed allemaal. Opa zal morgen wel wat kretek kopen dan hoeft hij niet te bietsen!!! Veel plezier nog. Paulus

• 29 Maart 2012 - 15:45

Viktor:

Hey Bas,
    zo te lezen vermaak je je wel. Ben benieuwd met hoeveel kilo minder je straks aan de Unicefloop begint! Morgen gewoon voor de uitdaging gaan en kretek roken, diep inhaleren.

veel plezier,
    Viktor