Bromooooooooooo! - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Bromooooooooooo! - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Bromooooooooooo!

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 April 2012 | Indonesië, Kalibaru

1 april 01.00 uur en dit is geen grap!
We zijn vroeg opgestaan en ziten te wachten in de lobby van het hotel voor de trip naar de Bromo vulkaan. Een van de vele nog actieve vulkanen op Java.
Rond half twee zijn we in de auto gestapt voor het eerste deel van de reis. We verzamelen in een bergdorp om 03.15 om daar over te stappen in een Jeep. vanaf hier is het over erg slechte bergweggetjes koers zetten naar de uitkijkpost waar we het opkomen van de zon zullen aanschouwen.
Hier aangekomen lopen we nog ongeveer 150 meter naar de voet van de uitkijkpost die we met een stenen trap kunnen bereiken. Pa blijft aan de voet van deze trap in een winkeltje achter bij een vuurkorf. Lekker warm want het is ongeveer 5 graden. De nevel dreigt roet in het eten te gooien maar op het moment dat de eerste zonnestralen opkomen verdwijnt de nevel voor een deel waardoor we toch nog konden genieten van een prachtige zonsopgang boven het gebied met vulkanen.(De foto's komen nog!). Hierna zijn we weer in de jeep gestapt en zijn we via een grote zandvlakte naar de voet van de vulkaan gereden, althans dat dachten we. Vanaf het verzamelpunt op de vlakte was het nog ongeveer 2.5 km jalan jalan dus ook hier is pa samen met de gids achtegebleven en heb ik de tocht verder alleen voortgezet. Aan de voet van de vulkaan ben ik bij de trap aangekomen, met heel veel anderen, die uitkomt boven de krater van de vulkaan. Hier had ik een heel mooi uitzicht op de krater maar ook over de hele zandvallei. Na ongeveer 1.5 uur was ik weer aangekomen bij de auto en hebben we de barre terugtocht ingezet om na ongeveer een uur weer over te stappen in onze eigen auto en vandaar verder te reizen naar ons laatste hotel op Bali, Kalibaru Cottages in Kalibaru.
Morgenochtend om half zes de wekker en vertrekken we na het ontbijt om 7 uur naar Bali. x

• 01 April 2012 - 13:09

Ilsati:

Hi lieverd,

Na zo'n heerlijke rustdag is het voor jou een makke om een nachtje over te slaan. Wat een moie belevenis weer. Verstandig van opa dat hij lekker warm bij de vuurkorf blijft. Geniet nog even van Java en voor morgen heel veel plezier met jullie boottocht en voor zo eet smakelijk en slaap lekker.

Xxx

• 01 April 2012 - 15:11

Zus & Zo:

Hi Honey's, wat een nachtelijke avonturen!!!
    Trekt Pa het nog wel?
    We worden steeds nieuwsgieriger naar de foto's maar die neem je maar gewoon mee naar huis.
    Wij gaan lekker asperges eten dus Pa zal wel jaloers zijn.
    Talk to you laterrrrrr XXX

• 02 April 2012 - 17:32

Truusje :

de asperges zijn op gisteren dus kunnen jullie het allemaal nog bij houden . veel plezier op bali groetjes en tot wederhoren we genieten erg van de verslagen van de reis groeten en tot horens