Bali 2 - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Bali 2 - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Bali 2

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

04 April 2012 | Indonesië, Tanjungbenoa

Vandaag weer op tijd opgestaan. Om 8 uur zijn we opgepikt door onze gids Putu en Madde. Vandaag maken we een trip naar de Batu berg en hebben we diverse stops onderweg.
de eerste stop is in Goa Gaja waar we de olifanten tempel hebben bezocht. In deze tempel wordt voornamelijk de god van de wijsheid (Shiva) ge"eerd. Deze god is half mens (onderlijf) half olifant. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar de heilige waterbronnen van Tirtha Empul. In dit tempelcomplex zijn meerdere baden waar mensen zich door het water laten zuiveren. Bij 1 bron zijn er ongeveer 12 waterkruiken waar het water uit komt. Hiervan waren er twee voorzien van een ander mondstuk ivm het overlijden van een belangrijk persoon. De mensen mochten dan ook niet onder deze twee kruiken door lopen. Vanaf hier zijn we doorgereden naar Mt Batu (en het Batu meer). deze berg van 1717 mtr lag jammer genoeg gedeeltelijk in de mist/wolken maar desalniettemin was het uitzicht erg mooi. Na de lunch hier te hebben gegeten zijn we weer richting huis vertrokken. onderweg hebben we nog een stop gemaakt in Tegalalang vanwege de prachtige Sawa's (zie foto's thuis). Na deze stop zijn we verder gereden en hebben we in Sanur nog een stop gemaakt want het schijnt dat ik wat spullen voor thuis mee moet nemen!! Anders wordt ik niet opgehaald op Schiphol. Bij thuiskomst nog even lekker gezwommen, gegeten en daarna naar bed! x

• 05 April 2012 - 15:19

Ilsati:

Hi lieverd,

Dat was weer een hele drukke dag. Zijn jullie zelf niet door het heilige water gelopen? Met jullie laatste stop heb je hier een meisje thuis heel erg blij gemaakt. Ze was je toch stiekem wel op komen halen hoor hihi.

Lieve groet van ons.

Xxxx

• 06 April 2012 - 06:19

Jessica:

Klinkt goed allemaal, vooral de cadeautjes voor je vrouwtje en de kinderen neem ik aan!! Je vrouwtje niet vergeten he!! ;)