Bali 1 - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Bali 1 - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Bali 1

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 April 2012 | Indonesië, Tanjungbenoa

Vandaag toch weer vroeg wakker geworden. na het ontbijt lagen we om 8 uur heerlijk op het strand. lekker zwemmen in de zee, zonnen, drankje erbij en af en toe toch het water van het zwembad opgezocht omdat we daar ook lekker in de schaduw konden liggen. op deze manier trekt pa het nog heel lang! na de lunch hebben we ons klaargemaakt voor de trip met Putu Sananteri. zij zal vanmiddag en morgen onze gids zijn op Bali. Vandaag staat de trip naar onder andere Tanah Lot op het programma.
De trip begon met een bezoek aan een Dessa (Sempidi) waar we Ketut (de 4de) hebben ontmoet in het Ayodya Residence homestay. Hij heeft hier 4 cottages waar je kan verblijven en hier heeft Arthur ook gewerkt. We hebben de groeten overgebracht en zijn na het nuttigen van een fles water weer vertrokken voor onze reis naar Taman Ayum (tempelcomplex) en naar Mengwi waar we ook een tempelcomplex hebben bezocht maar bij dit complex lopen de apen los. De apen zijn redelijk mak en goed te fotograferen dus ik ben samen met mijn familie op de foto gegaan. Na het bezoeken van het winkeltje van onze gids zijn we vertrokken naar Tanah Lot. Deze tempel die op een rots in het water ligt is alleen te bereiken als het laag tij is. En ja hoor wat was het? Vloed! Maar hierdoor kun je vanaf een kleine afstand wel de tempel fotograferen zonder dat er mensen rondlopen want het was hier erg druk. Door de ruige zee was het wel een indrukwekkend gezicht. Ook bij deze voor toeristen zeer gewilde plek probeert de lokale bevolking geld te verdienen door van alles te verkopen en zag je heel veel winkeltjes, kraampjes en eettentjes.
het is nu 22.00 uur dus we gaan lekker slapen en dan morgen weer vroeg op voor o.a. de trip naar het heilige water. x

• 03 April 2012 - 15:57

Zus & Zo:

Hi Hassie Bassie,
    Klinkt niet slecht to put it mildly!!
    Lekker dat jullie ook kunnen bijkomen.
    Wat een belevenis! Opa en apen, heeft hij er nog eentje gevangen?
    Hoe gaat het met het fototoestel? Je wordt er vast heel erg handig in!
    We gaan even koken want Tippi Wan heeft vrij.
    XXX

• 03 April 2012 - 16:11

Ilsati:

Hi lieverd,

Lekker zo vroeg op het strand daar zouden jullie best aan toe zijn. Super leuk die aapjes... Hier gaat als erg goed. School, werken, golfen, tennissen, voetballen, hockeyen, we houden elkaar lekker bezig hihi. Sanna en Tieme hebben hun eerste tennisles buiten erop zitten. Sanna vraagt of het cadeautje al binnen is.... Genieten jullie morgen maar weer lekker van jullie uitstapje.

Dikke kus van ons

Xxxx