Baturaden - Reisverslag uit Baturaden, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Baturaden - Reisverslag uit Baturaden, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Baturaden

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Maart 2012 | Indonesië, Baturaden

Vanmorgen vroeg op, half zes, om op tijd te vertrekken voor de lange tocht naar Baturaden dat in midden Java ligt.
Na het ontbijt zijn we de auto ingestapt en zijn we de reis begonnen.
De route die door Hiwar was uitgestippelt liep volledig volledig binnendoor zodat we konden genieten van de uitzichten over eerst nog theeplantages en daarna de rijstvelden.
Na ongeveer 1.5 uur zijn we op een helling gestopt vanwege de mooie rijstterrasvelden (foto's komen zsm hoor!!!!). Na deze stop hebben we langs de weg bananen gekocht (1 hele tak!) en nog een vrucht waar ik de naam niet meer van weet maar die ook erg lekker is. Na weer verder te zijn gereden, +/- 2 uur, waren we aangekomen bij een traditionele sundanese kampung. Deze kampung ligt ongeveer 300 meter lager dan de weg dus ging ik samen met de gids, Hadji, richting het dorp (Pa bleef achter ivm het vele lopen). Daar heb ik kennisgemaakt met het traditionele leven in een kampung. In dit dorp leven nog 109 families met in totaal 314 mensen. Er is nu geen ruimte meer om nog huisjes bij te bouwen dus het dorp is aan het vergrijzen. Hadji is samen met nog andere gidsen geboren in het dorp en probeert dit dorp met behulp van de toeristen in stand te houden.
Na dit bezoek zijn we verder gaan rijden. Uiteindelijk hebben we vandaag een uur of 7 in de auto gezeten en zijn we aangekomen in Baturaden in het Queens Hotel waar wij vannacht de ENIGE gasten zijn. Wel erg stil hoor.
Morgen gaan we op weg naar de Borobudur en Yogjakarta.

• 26 Maart 2012 - 13:17

Zus & Zo:

Spannend en wat veel reizen. Gelukkig zie je vanuit de auto een heleboel!
    Hoe gaat het met Pa? Vind hij het niet jammer om niet alles te kunnen zien?
    Veel plezier in de bananenbar vanavond!!!! X

• 26 Maart 2012 - 13:18

Zus & Zo:

ps. Heb je geen fanclub of zo? Ben ik je enige volger???

• 26 Maart 2012 - 13:56

Ilsati:

Hi, wat zijn jullie aan het genieten. Super leuk dat wij jullie zo kunnen volgen. Wij hopen dat we nog veel van die lange verhalen mogen lezen.
    Geniet van jullie fruit en slaap zo lekker.
    Heel lieve groet van ons

• 26 Maart 2012 - 17:23

Truus:

hallo jongens ik geniet erg van jullie verslag een erg leuk dagboek ik hoop dat jullie genieten van de reis heel veel groeten en liefs van uit breukelen tot horens truusje

• 26 Maart 2012 - 17:34

Juan Monique Thomas:

heee BAS en Opa Paul wat leuk om te lezen en dat het allemaal zo goed gaat. Nog heel veel plezier samen groeten van ons j m t.

• 26 Maart 2012 - 18:58

Ronald En Karin:

Hallo Bas en Opa
    Zo te lezen hebben jullie het super!
    We lezen het met veel plezier
    Zijn de bananen al op?
    Wel ongezellig alleen in een hotel
    Nou prettige dag weer morgen!!!
    veel liefs
    ronald karin tessa en fleur xxxx