Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Bas Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Bandung

Door: basneijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Maart 2012 | Indonesië, Bandung

Vanmorgen wat langer kunnen slapen. De wekker ging om 7 uur maar opa was al vroeg aan het rommelen dus ook ik was voor die tijd al wakker.
Het ontbijt, toch maar weer broodjes genomen, was goed en om half negen zijn we vertrokken naar de vulkaan Tangkuban Perahu. De trip naar de vulkaan was ongeveer 30 km maar vanwege de smalle wegen en het drukke verkeer ging het niet al te snel. Onderweg zijn we door diverse kleine dorpjes gereden en toen vroeg ik mij eigenlijk af, Waar komt die eetlust van opa toch vandaan? Het antwoord mag duidelijk zijn. langs de wegen barst het hier van de eettentjes met echt van alles te koop, zelfs sate Cakar die je zo geslacht ziet worden en dus heel vers kan eten. Cakar? ja, hagedis oftewel Varaan!!!!
Bij de vulkaan aangekomen eerst honderden brommers ontweken en een plekje voor de auto gezocht. Opa was hier al geweest en heeft de voettocht richting de krater achterwege gelaten. ik ben samen met Hiwar onze gids verder gelopen en heb mij verbaasd over alle tentjes die hier staan met allerlei eten,kleding, houtsnijwerken etc. Na het bezoek aan de Tangkuban Perahu zijn we verder gereden naar de warmwaterbronnen bij Ciater gereden. Daar hebben we heerlijk in het warme (42 graden) water gelegen.Lekker uitgerust en genoten van een heerlijke lunch.
Later in de middag terug gereden naar Bandung voor een muziek/dansfestijn van de Angklung Udja waar een voorstelling werd gegeven van Wayang, Dans en Anklung muziek. Aan het eind werden de gasten gevraagd mee te dansen en ja hoor, ik werd gevraagd door een klein meisje van een jaar of acht die toen ik opstond een beetje schrok van hoe groot ik ben. Uiteindelijk rond zessen weer aangekomen in het hotel Aston braga waar we ons hebben opgefrist om te gaan eten bij Braga permai (heerlijk en een aanrader voor een ieder die hier in de buurt is).
Op de terugweg naar het hotel hebben we gesproken met Benny. Een indo die in Bandung op toeristen afstapt en vraagt of ze excursies met hem willen maken. Hij spreekt goed Nederlands en dat heeft hij geleerd van al zijn gasten. hij heeft ons nog wat tips gegeven voor onze rit morgen naar Baturaden.

• 25 Maart 2012 - 17:26

Zus En Zo:

Lieve O & B,
    Kijk dit is nu nog eens een echt verslag!!!
    Erg leuk en nu de foto's nog.
    Wij hebben hier ook net erg lekker gegeten. Tagliatelli met blauwe-kaas-roomsaus. Vindt pa toch niets aan!
    Veel plezier morgen.
    XXX

• 25 Maart 2012 - 17:29

Zus & Zo:

"Als we een bericht achterlaten moeten we oma's naam erbij zetten" zegt Oma tegen Amy.
    Dus bij deze liefs van Truitje!!!

• 27 Maart 2012 - 10:04

Jessica:

Leuk om te zien dat je verhalen ook steeds beter worden en langer ;)
    Have fun!